fredag, juli 16, 2004

Thailand 2004 - Dag 11

Jag kunde inte låta bli att träffa Djoy. Jag ringde igår på dagen och hon kom som ett skott. Vackrare än någonsin. Vi tog en tur med bilen till en helt otrolig utsiktsplats och bara njöt. Nåja, njöt är väl att ta i. Den hittills varmaste dagen.

På kvällen var vi ute och stämningen var minst sagt hög, Vi dansade skrattade och hade väl den hittills roligaste kvällen. Nu ligger hon här bredvid och sover. På kvällen kommer Dada och jag vet inte vad jag ska göra. Djoy verka tycka väldigt mycket om mig Och Dada åker en sträcka motsvarande Göteborg Stockholm för att träffa mig.

Jag har ställt till det!


Kl. 15.00

Nu har jag lämnat henne hemma med förevändningen att jag måste lämna tillbaka bilen, vilket jag i o f s var tvungen att göra. Men så fort jag lämnat henne känner jag nog att jag är en skit som tar hit Dada. Djoy hade ju gråtit, varit helt förstörd när jag försvann, och var nu uppenbarligen och synbart mycket glad över att se mig igen. Jag får förklara som det är att jag redan lovat att träffa Dada och inte kan backa ur det. Men det blir väl en smocka som hon inte kommer att ta och chanserna till det som vi pratade om igår, nämligen att hon skulle hälsa på i Sverige lär väl vara minimala.

Å andra sidan är ju Dada mycket trevlig hon också. Men vi har inte haft sådär jätteskoj som jag och Djoy(jag minns inte när jag hade så skoj som igår), och även om hennes engelska inte är den bästa (praktiskt taget obefintlig) så är det något som sa klick. Ett klick som aldrig infann sig med Helen. Jag tyckte väldigt mycket om henne och tycker väldigt mycket om henne även om hon nu bara kastar skit på mig (i o f s ganska förståeligt om man får läsa detta) men det som infann sig med Theresia och med min dotters mor och Djoy (tror jag) kom helt enkelt inte. Visst kan man växa in i en djupare relation vilket jag hade hoppats på men detta som kallas förälskelse blev det inget med. Jag kan älska Helen, och gör det också, men passionen, förälskelsen kom aldrig. Jag vill följaktligen gärna vara vän med henne men det vill inte hon med motiveringen att jag ljugit och inte tänkt på hennes känslor. Det råkar bara vara så att jag aldrig ljugit om något för henne (har för dåligt minne för det ;) och jag har brytt mig, försökt att få henne att må bra. Detsamma kanske lyser igenom i mina kontakter här att jag är snäll och bryr mig men något som inte syns än, det är hur jag genom detta kan få människor att känna sig låsta eftersom jag alltid tror mig ha den bästa lösningen på allt varvid partnern blir mer eller mindre handlingsförlamad. Helen hade varit bra för mig med tanke på det för hon är en mycket intelligent tjej och har en egen vilja som ingen sätter sig på. Hon är dessutom mycket snäll och lojal och ser bra ut, även om våra kroppskonstitutioner är något annorlunda, det är snarare hon som skulle bära mig till sängen på bröllopsnatten :)

Men det är ju bara skit att inte jag förälskade mig utan bara tjatade om Theresia. Men man kan ju inte rå för vad man känner.

Just nu känner jag att jag skulle vilja gå ut och äta en fin middag med Djoy och att detta med Dada kunde vänta. Har en känsla av att jag kommer börja att yra om Djoy med Dada precis som jag yrar om Theresia med Helen.

Så, nu får det räcka för idag, nu har jag yrat färdigt.

Inga kommentarer: