lördag, juli 10, 2004

Thailand 2004 - Dag 5 del 2

Tvåsamhet. Överallt tvåsamhet. Och här kommer man ensam som en annan j-a Nisse. JAG HATAR ENSAMHET. Och ju mer jag är här desto mer inser jag att jag aldrig kommer att bli lycklig igen. Jag har inget att komma med och mina tankar har fastnat på en enda sak. Vissa säger att jag är sjuk. Kanske är jag det. Kanske är det att jag ville så mycket och möttes av likgiltighet och svek. Kanske kallas det för passion. Vad vet jag

Svek, precis som igår. Jag har också svikit och ingett falska förhoppningar, till Helen. Nu tror hon att hon skall ge igen genom att knulla sina X och fixa nya dejtar. Varsågod, ha det bäst. Jag kan inget säga om det. Det verkar dock som om ingen längre bryr sig om det ”långa loppet” Allt är nu, självbekräftelse, pengar, karriär. Precis det jag tror att jag håller på med. Men jag blir istället utnyttjad. Jag tror att jag utnyttjar men i själva verket är det tvärt om. Dum j-a ”Falang” (vit korkad man) som går så långt att han köper presenter till okända kvinnor. J-a idiot!! Det är vad jag är. En idiot. Fullkomligt verklighetsfrämmande! Lever i en fantasivärld. Men det kanske är på det viset psykopater skapas. Svikna, obehövliga, självömkande, obekräftade.

I sanningens namn håller jag på att bli tokig. Kanske lika bra att göra slut. En gång för alla.

Inga kommentarer: