fredag, december 24, 2010

Christmas is cancelled


Nu på Julafton tänker jag på när jag skulle ge mig in i juristbranschen

Jag går med min då nyvunna vän och kollega på stan. Vi ska käka lunch. Båda är vi välklädda i kostym och ska ut på stans bättre krogar. Min kollega utbrister vid åsynen av en annan herre i kostym som ser ut som en typisk advokat.

- Här går en sån avdankat jävel som bara vänder papper. Men vi, vi är legala gangsters. Tingsrätten i Göteborg är ju rena rama kommershuset där pengarna bara flödar rätt in i fickorna på oss som inte bryr sig ett skit. Taxametern går ju vare sig man vinner eller ej.

Den dagen slutade jag allt samarbete med honom.

Idioter som med nöd o näppe tagit en jur.kand och som ser människor som vandrande bankomater, som sitter med människors liv och livsavgörande beslut som de fullständigt skiter i skall skämmas idag. Det är nämligen de människorna som sitter på parkbänkarna, utan tak över huvudet, med sina krossade livsdrömmar, som dessa sk jurister parasiterar på. Någon värre skam kan inte jag tänka mig och den vill inte jag vara delaktig i.

Inga kommentarer: