måndag, november 29, 2010

En ding-ding värld

Folk runt omkring verkar så glada nuförtiden. Överallt strålar folk av ”glädje”. Ta en titt på mina tre första favoriter på MSN. Det måste vara den ljusa härliga årstiden

Världens ledare får en känga utan dess like i dokument som läckt ut. Men vem tycker egentligen inte att Berlusconi är fåfäng, eller Robert Mugabe en gammal och galen man.

På Gomorron Sverige orkade jag lyssna mig igenom en halvtimme lång högdragen intervju med en svensk operasångerska, nämligen Ann Sofi von Otter. Jag hade stängt av programmet tidigt om inte jag väntade på den självklara frågan som måste ställas, den om att det knapras piller i dessa kretsar som vi andra käkar godis. Frågan kom och hon svävade betänkligt på svaret. Det självklara hade varit följdfråga om hon själv använde betablockerare men frågan ställdes aldrig. Inte heller diskuteras den på landets symfoniorkestrars webbsidor. Strutsmetoden tillämpas och fungerar i dagens mediebrus.


2 kommentarer:

Anonym sa...

..såg detta oxå,men vaför inte berätta hur harmlöst det är- eller super symfoniker sig fulla inför en föreställning?skulle väl vara han som slår på cymbalen 2ggr i en strof...

mr. kolumnen sa...

Det är harmlöst, mest dubbelmoralen som jag stör mig på, kolla

http://kolumnen-sweden.blogspot.com/2010/11/knaprande-dubbelmoralister-vid-sveriges.html