söndag, januari 10, 2010

Phishing

Min kompis i Thailand på videon ovan behövde hjälp med pengar. Livsvillkoren är ju som de är. Vi två videochattar med jämna mellanrum på MSN om vi inte ses IRL

För några dagar sedan ringer jag alltså henne och hon säger att hon behöver låna pengar. Visst, inga problem svarar jag. Men något stämmer inte. Hennes röst låter annorlunda. Jag ber henne att sätta sig framför datorns webcam.

En helt annan person, nämligen hennes kompis som jag också känner utger sig för att vara min vän och är så fräck så att hon på något vis kommit åt hennes dator, MSN-konto och mjölkar hennes kompisar på pengar. Vilken värld vi lever i. Suck!

4 kommentarer:

antibimbocompaniet sa...

Det finns tydligen fler fingrar som vill ner i din plånbok, så akta dig för "sticky fingers"

mr. kolumnen sa...

Sugardaddy, no thanks!

Thomas_vic sa...

Ja, den är som den är , vår skira värld.
och
tyvärr (även om jag vill särskilja och påstå att det finns MER ok och bra kvinnliga varelser än män på och i denna värld)så finns det undantag, må de hamna i himlen!

och, varför ta ,,, är man bra och värdig så FÅR man istället !!! hmmm

håll i plånkan Olle,, hehe

mr. kolumnen sa...

Ja du, det där var inte lite fräckt gjort av henne.