tisdag, december 01, 2009

Portastudio


En gång i tiden höll jag väldigt mycket på med musik. Jag skrev en hel del musik själv och hade drömmar om att bli en popstjärna. Jag hade en fyrkanalig analog bandspelare som jag på den tiden betalade en hel förmögenhet för. Den använde vanliga kassettband men bandet gick med dubbla hastigheten och använde hela bandets bredd. Ett 60 min band blev således 15 min. Riktigt bra ljudkvalité.

Bandspelaren blev jag av med och den digitala tekniken gjorde intåg. Idag finns inga analoga portastudios att köpa. Här hemma har jag en stor låda med omixade masterband. Nu har jag för en spottstyver lyckats att hitta en portastudio på Blocket och är väldigt glad för det. Nu skall här mixas och sparas digitalt.

Jag kanske trycker en liten upplaga av den samlade produktionen på CD. Det blir väl för de närmast sörjande :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice. Jag får flashbacks.... Jag hade en likadan.... På tiden när kassettband var aktuella så var det kul...

Mera artiklar önskas !