onsdag, februari 27, 2008

Taxikrig

Taxichaufförer är ett lustigt släkte och det pågår sk taxikrig inte bara i Sverige. I Thailand är det inte mycket bättre

Taxi terroriserar folk bland annat utanför ett köpecentrum här, punkterar däck, och trots att det vimlar av säkerhetsvakter har ingen sett något. I mitt fall stod min mc på en allmän gata men som taxigubbarna lagt beslag på och anser som ”sin”. När jag parkerat kom en taxigubbe och började argumentera med säkerhetsvakten om varför han tillåter folk att parkera på ”deras” gatstump och menar att om han gör så blir de tvungna att punktera mina däck, allt i tron om att jag inte fattar ett jota. Men ingen sa något till mig och det vimlar av vakter och kameror. När jag kommer tillbaka har de punkterat däcken. Jag stod alltså parkerad 3 meter ifrån säkerhetsvakten som "INTE SÅG NÅGOT". Jag pratade med bossen för säkerhetsavdelningen, men han gjorde sig bara lustig och föreslog en bra verkstad.

Jag var rasande, polisanmälde och på polisstationen visar det sig att de terroriserar snuten också och punkterar däcken. Rena rama maffian alltså. Och medan jag sitter där på polisstationen knastrar det i radion. En utlänning misshandlad av en taxichaufför efter att ha blivit körd från flygplatsen. Anledning, han betalade inte dricks.

Välkommen till Thailand, the land of smiles, eller var det scams?


(PS. Själv fick jag på truten av en taxichaffis i Sverige, med ett basebollträ, så tänderna rasslade. Länken kommer snart)




1 kommentar:

Anonym sa...

hmmm... var det utebliven dricks/för lite dricks som gjorde att basebollträt åkte fram i Sverige, eller kanske ett ännu bättre skäl :P