söndag, januari 16, 2011

New York


Dessa jäkla tidsskillnader. Jag förstår mig inte på människor som kan fara runt i tidszonerna utan att känna något. Hela kroppen säger nej nej nej på mig mig mig. Kallt som satan är det också.

Bortsett från det är det riktigt häftigt att vara i New York igen. Det är lite kul för det finns knappast några New Yorker’s. Alla är på väg, antingen till eller från New York. Det finns knappt en människa som pallar trycket. Det är en stad med en helt annan puls än London. Jag kanske stöter på Fatima man vet aldrig vem som är på väg vart :)

Igår natt (eller blir det idag natt) nåja, hursomhelst så hamnade vi på en svartklubb, svartklubb i dubbel bemärkelse. Långt bort i Harlem i de tuffare delarna av staden. Jag var nog den enda vita på hela stället. Min fru smälte mycket bättre in. En dag lär man få betala för sådana äventyr. Denna gång var det skoj, riktigt riktigt skoj.
Bandet som spelade var kopiöst duktiga, alla svarta musiker.


Sicket gung. Wow!