tisdag, augusti 31, 2004

Tugg tugg

Det känns märkligt att gå igenom sitt liv på det viset jag gjort de senaste dagarna. Jag går bla igenom alla papper, sorterar, mestadels slänger, c a 10 års post. Förutom alla trista myndighetsbrev är det en hel del personliga som jag läst idag och igår.

Det är många förhållanden som jag haft. Inte ett enda har jag lyckats att hålla ihop mer än sex år. Men som sagt: ”Att sorgens och bekymmers fåglar flyger över ditt huvud, kan du inte ändra, men att de bygger bo i ditt hår kan du förhindra”

-------------------------------------------

Lite kalla fakta till alla feminister o feminissar.

Mannen och kvinnan är olika. Mannen har en penis, kvinnan en vagina. Mannen har oftast större muskelmassa än kvinnan.

Våra hjärnor är olika skapta. Kvinnan har en bättre utvecklad verbal förståelse och rörlighet medan mannens spatiala och logiska förmåga dominerar. Över lag är kvinnans högra hjärnhalva mera aktiv. Det är i den som våra känslor och det vi förknippar med ”kvinnlighet” finns, medan den logiska är den vänstra och det är klart mätbart att denna är mera aktiv hos mannen.

Inga kommentarer: