måndag, augusti 30, 2004

Kaos på alla plan

Håller på att strukturera upp mitt liv och packa upp alla grejer. Resultatet är det omvända. Jag har stökat till det kopiöst och det ligger saker överallt.

Så är det väl med min natur. När jag försöker att få ordning på saker och ting slutar det med exakt omvänt resultat. Både vad det gäller hjärnan samt det praktiska. Jag kanske skulle ta och skriva några ilskna artiklar, exempelvis om kvinnor, svenska sådana, med förvridna feministsympatier och som alltid förutsätter att det är krig emellan könen.

Usch vad arg jag blir bara jag tänker på sådana puckon som jag nämnde nedan

Nä jag får återgå till mitt kaos, både det mentala och praktiska. Själen har ni mina f d kvinnor trampat på men ni kan inte ta ifrån mig den. Den är nämligen min, vacker som få och min största personliga stolthet.

----------------------------------------------


Sexdriften försvinner inte ens mycket högt upp i åren. Jag har en del bekanta som jobbar inom vården och jag har hört de mest hisnande historier om gamlingarna. Klart är att de verkar må bra utav det.

Samtidigt finns det inget som sätter sig på hjärnan och kan ”skruva” sönder en människa såsom brist på detsamma. På http://www.tiger.se/blog (augusti 2004) kan man b l a läsa att:

”Jag har aldrig förstått att inte män sitter och kissar, än mindre vanan att bara skaka av eventuella urindroppar istället för att använda toapapper att torka bort dropparna med. Är det omanligt att sitta och kissa? Vill de se lilla hjärnan medans de kissar, hålla om den lite ömt och sedan skaka den lite för syns skull?”

Uppenbart att tanten är färdig för ett ”äldreboende”, helst ihop med andra manshaterskor, eller var det ”feminister” det hette?

Men rolig är hon mitt i sitt patetiska hat. Det finns nämligen inget roligare än människors överskattning av den egna betydelse (på ren svenska, uppblåsta idioter).

------------------------------------------

Ett massmail kom idag med ett makabert innehåll som fick mig att reagera:

Save the Ones you love!

Please take a moment to have a good look at this below picture and keep it in your head for the rest of your life!

As much as it hurts, you will be glad you saw it today. Because one day it might save your life and the life of the ones you love! I'm sure that none of us would like to stand in that man's shoes, or even worse, in her shoes! Actually, both are the same!

So the next time you're driving and your loved ones are with you. Just remember this picture, drive carefully and MAKE THEM WEAR THAT SEAT BELT.


You may be perfect and you never make mistakes, But unfortunately, others are not! So... stay safe. Pass it on... to the ones you love and show them that you care for their safety. Then, delete it from your inbox of your mail but keep it in mind!

Inga kommentarer: