tisdag, augusti 28, 2001

Thailand 2001 - Dag 19

Phuket tisdag den 28 augusti

Sura miner här igen.

Igår ville Theresia inte göra något. Hon var ”så” trött så hon ville bara vila. I förbifarten sa hon att hon inte hade några cash, men det var ju bara att ta från safen. När så strömmen gick på hotellet blev jag rastlös och ville gå ut. Frågade henne ett antal gånger om hon ville med. Men nej, hon var ju så trött. Så jag stack iväg för att se om jag kunde hitta ett Internetcafe.. Det gjorde jag inte så efter en timma vara jag tillbaka på hotellet. Theresia hade då stuckit.

Jag blev skit arg och tänkte, nu j-ar skall jag ha skoj. Och gudarna skall veta att jag hade skoj. Träffade en massa roliga människor. Två svinrika tyskar och 3 tjejer som vi festade med hela natten. Hemma på hotellet kl. 9 i morse.

Hmmm, vad är det man brukar säga: ”Som man bäddar får man ligga”. Jag har Bangkok i färskt minne. Var det inte två tre nätter som hon tillbringade med två främmande karlar och lämnade mig?

Men till slut blev vi vänner och kanske var det en nyttig läxa. Läxa kanske är inte riktigt rätt att säga. Vad jag menar att hon nu för en gångs skull kände det som jag så många gånger upplevt. Ångesten, övergivenheten, undran. Men nog ordat om det.

Det blev en riktigt rolig kväll med mycket tequila och mycket skratt. Vi träffade på ett trevligt par från Irland. Han 24, hon 19 men betydligt mognare än vad man kan vänta sig för den åldern. De skulle vara ute och resa i två år (!) Praktiskt taget avverka hela världen, inklusive Sverige. Naturligtvis var de välkomna hem till oss. Han hade sparat lite pengar men budgeten var förvånansvärt låg. De hade 9000£ tillsammans men när han kom till Australien skulle han jobba en del. Tänk vad härligt att komma iväg från alla förpliktelser så länge. För min del är det kört att göra något sådant, jag tänker då på min lilla dotter. Man skulle passat på när man var lite yngre. Nu, aldrig att jag skulle ha lämnat Jackie så länge. Jag tycker att det är väldigt lång tid med den månaden som jag kommer att befinna mig här. Men visst hade det varit skönt att komma iväg så länge.

Jag skulle kunna fortsätta denna resa hur länge som helst

A good husband should be deaf and a good wife blind.

Franskt ordspråk

Inga kommentarer: