fredag, juli 23, 2010

Jag ansågs för full att flyga – efter två öl

En passagerare på ett Ryan Air flygplan blev häromdagen omhändertagen av polis efter att han klagat på maten som serverades. Jag råkade ut för en liknande händelse.

Under en av mina resor till Thailand blev jag nekad ombordstigning på flyget och avvisad från flygplatsen i Köpenhamn med motiveringen att jag var för berusad. Jag hade druckit 2 starköl sedan starten i Göteborg. Jag krävde att alkoholhalten skulle mätas vilket jag vägrades.

Jag åkte med taxi in till polisstationen förklarade situationen och krävde att få blåsa, men vägrades igen. En timma efter incidenten är jag på ett privatsjukhus i Köpenhamn och betalar själv ett blodprov som då visar 0 promille. Därefter tog jag in på hotell och krävde sedan flygbolaget på alla merkostnader samt en ursäkt. Jag har sedan dess flera gånger skrivit och ringt men inget svar har ännu kommit efter fyra år.

.

3 kommentarer:

Mannen på gatan sa...

Ha ha ha. Ja det låter som du W som kan råka ut för sånt

Men de tar sig friheter flygbolagen

//Mannen på gatan

mr. kolumnen sa...

Ja det kan så hända, att jag har problem med verkligheten :-)

Anonym sa...

0 promille ? Du måste skämta... På semesterresor så gäller minst 0,8 promille och salongsberusning för att stämningen ska ligga på topp. Det kan följaktligen inte varit en semesterresa som Du företagit vid det tillfället eftersom Du var helt nykter...

// Dr. Snuggles