fredag, december 14, 2007

En tidig morgon i Patong!



Oklippt, oplanerat, oarrangerat och ointressant!

_______________________________________________

Kl. 0830

Om morgonen fylls stranden med allehanda märkliga element. Främst träningshysteriker. De går där och hurtar medan alla andra sover. Tror att livet kommer att vara längre för att de hurtar omkring i sina slimmade åtsittande och blanka innekläder. Ja det är ju ett måste för varje sportfåne. Hur var det nu? Ja just det, kläderna, och i synnerhet det speciella materialet minskar luftmotståndet. Men är det inte just det de vill ha, lite motstånd?

Jag borde ju naturligtvis inte (nu heller) tala nedlåtande osv osv… Nej gott folk det gör jag inte. Alla får göra vad de vill. Men jag anser att det är stans största fåneri. Men det är skönt att dekadensens hålls borta av dessa människor, för sen kommer ju Ryssarna, lite senare på dagen, med högdragna näsor och svarar inte på tilltal. Buntar buntar buntar, fan det måste vara ett tungt bagage. Ja det är Patong mina herrar och damer, det är Patong.

Det har blivit mycket hundsnack nu på senare men jag kan inte låta bli att reflektera över hur naturligt de beter sig. 2 fick syn på mig direkt när jag kom med min tonfiskmacka och kaffe från 7-eleven. Oj vad jag var populär. Sedan kom en konvoj av jetskies som skulle sjösättas. De gubbarna gillade hundarna inte. Det blev ett hiskeligt skällande och jagande för att sedan skojbråka lite med varandra.

Jag önskar att kameran hade varit med

Och allt detta bara någon timma efter att katujerna lämnat stranden.

Patong Patong

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som du själv sa, ointressant

Anonym sa...

Helt suveränt inslag. Tänk bara att få vara med om detta... Oklippt, oredigerat att få se en morgon i Patong... Stundtals lite suddig bild. Skakis ?

Mera sådant ! Detta är äkta vara... Temat är bara så bra.. En morgon i Patong... Tänker på Glennmark och gänget när de sjöng den där låten som jag nu inte kommer ihåg namnet på...???

Nä i morgon den 15 Dec skall jag gå på julmarknad på Liseberg...

Har hört att det skall vara fint !

http://www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Liseberg+Island/jul+på+liseberg/Program.htm

Skicka lite byxor till Sverige... 1-2 ton sådär !

// Judge

Anonym sa...

Håller med Judge, kolumnen är mycket ärlig i alla sina inslag även om jag inte håller med om alla hans vrickade åsikter

Anonym sa...

Katujerna?

Anonym sa...

Tacka vet jag jul hemma i Sverige!!!!