söndag, maj 21, 2006

Grattis Lordi

Det förvånar mig inte alls att Lordi vinner Schlager EM. Så mycket usla låtar som jag hört inför finalen har jag nog aldrig hört innan. Alla utslätade gärna med en tonartshöjning i slutet, eller med inslag av folkmusik eller helst allt på en gång till en helt obegriplig intetsägande soppa som t ex Polens bidrag.

Det här vittnar om att folk är hjärtligt trötta på producenternas recept på vad de tror att folk tycker om.

Som före detta musiker jublar jag, inte för att jag är särskilt förtjust i Lordis musik men för att folk i Europa rest sig och sagt: vi är så jävla trötta på alla usla schlager!

Sveriges bidrag då? Utan tvekan är Carolas röst underbar och hennes julskiva flitigt spelad hos mig. Hon är en duktig sångerska! Låten Evighet följde alla ”recept” mer har jag inte att säga om den. Men hennes image! Hallå! Jesus hit och dit. Det ger mig rysningar och det stinker falskhet. Förresten visste ni att hon under skoltiden gick under öknamnet ”madrassen”? Undrar varför?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Som svar på din fråga, troligen för att någon inte tyckte om henne och ville sprida ett elakt rykte om henne som sådana som du sedan skulle tro på trots att du inte har någon grund för det. :)

Det värsta med Carola är väl att hon har gjort samma låt om och om igen hela livet och med Runar (hette han så?) och Jesus samtidigt som hon har 5 liter botox i ansiktet kanske inte har världens bästa image.

mr. kolumnen sa...

Inte har grund för? Det var tvärsäkert. Man ska aldrig vara tvärsäker. Min källa är hennes klasskamrat som jag varit ihop med ;) Hon har berättat en o annan historia men det är klart, Carola blev ju sedermera frälst!

Anonym sa...

Vad Carola gör i sänghalmen har varken du, jag eller hennes klasskamrat med att göra.
Vad man däremot ska bli upprörd över är att hon ställer upp i en tävling där hon ska representera Sverige och i intervjuer, efter segen här, gör fullständigt klart att hon bryr sig mindre om Sverige och mer om sin egen karriär och vad detta kan innebära för henne. Religionen för henne är bara ett medel att ta sig dit hon vill och samtidigt kunna ge uttryck för sin nedvärderande syn på sina medmänniskor. Hon blir ju ständigt förlåten pga att hon glider fram på sin gloria.

mr. kolumnen sa...

Jag anser att det i hennes fall är synnerligen relevant eftersom hon i offentlighetens ljus just på ett falskeligt sett förespråkar ett levnadssätt som hon inte till närmelse håller sig till själv i det privata.

Precis som du säger, en gloria enbart för sin karriär

Anonym sa...

Nu måste man väl inte hålla med om allt som står i bibeln för att man kallar sig kristen.

Vad någon klasskamrat kan ha kokat ihop känns inte som någon tillförlitlig källa direkt. Såvida hon inte var med i sängen själv. Och även om hon strulat runt, måste hon ju inte stå för levnadssättet hon hade då - idag. Så det går alldeles utmärkt att ändra sig och säga att något man själv gjort är fel att göra egentligen. Du har ju ingen aning om hur hon beter sig idag!

Peace :)

mr. kolumnen sa...

Du får få det sista ordet här.

Från min sida vad det mer en principfråga nämligen att de som slår sig för bröstet mest är ofta de största hycklarna. Detta gäller speciellt religiösa sammanhang.