fredag, januari 28, 2011

Sex och manshat

Så har vi då fått frågan besvarad om varför det skrivs så mycket om sex i alla möjliga sexsspalter, varför det är så mycket snack och så liten verkstad.

Enligt en rapport som gjorts av undersökningsföretaget Strategy One på uppdrag av Pfizer där 2500 kvinnor från 5 europeiska länder ingick framgår att svenska kvinnor får minst sex.

Kanske bör man leta anledningar i att den svenska mannen inte längre tillåts att vara man tack vare det framväxande manshatet. Läs denna mycket intressanta kandidatuppsats här.


Fotnont. De som skaffar barn för att få skattefria bidrag och idka skenskilsmässor är inte inberäknade

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ett bra och behövligt blogg inlägg. Jag har läst delar av uppsatsen. Jag känner igen mycket av det som skrivs. På grund av diskriminering av män i svensk film så ser jag inte längre på film och teater, något som var mitt favorit intresse tidigare. Nu blir det bara vetenskaps program och om naturen. Filmvärlden har kvinnorna tagit över och legaliserar sitt mansshat, antigen genom att påverka andra män (vilket som oftast sker) eller att kvinnor själva gör film. Dessutom har feminism blivit politiskt vilket gör det lättare att legalisera diskriminering av män.

När det gäller sex upplever jag att kvinnor inte har intresse för sex eller inte bara vågar ha sex, det för att media ger en extrem tolkning av vad sex är. Idag vet vi inte vad sex är, vi kan inte se och känna skillnad på beröring och samlag eller våldtäkt. Detta också ihop blandat med övergrepp och konklusionen är ett faktum. Sexualpsykos! När kvinnor önskar sig mer sex bör de gå i gruppterapi eller faktiskt jobba hårt för att bygga upp statliga bordeller, där man kan driva sexualterapi som helse inriktining.

Josef Boberg sa...

"...Jag tror snarast att det
beror på min feministiska uppfostran med tre äldre systrar och en mor, som gjort att
jag har ”för” stor respekt för kvinnor, och vägrar att folk ska se mig som en potenti-
ell förövare... [- - -]

Jag vet inte hur jag ska angripa mitt problem. Får bara dumma tankar om att förstöra mitt utseende för att för all framtid slippa risken att bli uppvaktad, men är än så länge för rationell/feg/hoppfull för att göra idéerna till verklighet."
- slut citat från uppsatsen.

Detta är ju för jävligt - bokstavligt talat - att en ungdom kommit så snett - i förhållandet till sin egen och andras helt naturliga sexualitet.

Vart bär detta kommande generationer ?

Anonym sa...

I dagens läge kvinnorna vet ej längre vad riktigt kärlek,känslor och det sanna man-kvina umgänge betyder.Alla jagar bara rika men utan att tänka långsigtigt på seriösa förhållandet.Det räcker med 2,3 eller fem månader.Who´s next?Massor av kvinnor skryter med att dem är inte billiga i drift...Pengar,pengar,pengar...var har tagit känslorna vägen?