onsdag, januari 12, 2011

Dags att föra fram nya politiska ideologier

Jag förstår mig inte på hela fenomenet Facebook, ja dvs mer än för grundarna som drar in rejält med pengar. Vad finns det för drivkraft för människor att synas där? Jo, jag dyker också upp där ibland, senast med den briljanta kommentaren att ”Jag lever väl” varpå genast 3 personer ”gillade” detta. Jaha, och?...

Hela den s k bloggsfären är också helt sjuk med i bästa fall amatörtyckare, men mestadels människor som inte har något alls att tillföra. Jag har hållit på i 11 år nu och det hela börjar kännas minst sagt uttjatat. Vem bryr sig vad jag tycker eller vad jag har ätit till middag? Allt väsentligt som skrivits på Kolumnen har mötts av tystnad eftersom de flesta inte klarar av att bemöta mina tankegångar, inte orkar, inte bryr sig, då är det lättare att ”gilla läget” på Facebook.

Och för övrigt skall jag skriva en ny politisk ideologi, det har inte gjorts på länge. Vem har bestämt att allt redan har sagts och gjorts? Jag vill inte leva i en blodsugande värld med politiskt korrekta ”sanningar” och allena rådande marknadsekonomi eller marscherande genusteoretiker. Engels, Marx, Hobbes, Mao, Hitler, Smith, släng er i väggen, och för den delen alla ideologiskt totalbefriade politiker. Här kommer jag! Aleksander von Ammatee, för Wojtek Wybraniec, kan man heta så i Sverige? Drag under galoscherna! Har jag lyckats att få fram idéer om vårdnadstvister som nr 2 på Google (Barnets bästa vid vårdnadstvister) skall jag nog lyckas att stjälpa alla galna idéer som vår sjuka värld lider av och som har sin grund i sanningar som enbart blivit sanningar eftersom tillräckligt många upprepat samma teser.

Det är dags för något radikalt och nytt.


17 Januari 2011

Staffan Heimersson på Aftonbladet tycks ha samma åsikter som jag, såhär 5 dagar senare :-)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article8420361.ab

Inga kommentarer: