torsdag, september 09, 2010

Varför slår jag inte ihjäl småkrypen?

Varför slår jag inte ihjäl småkrypen på toaletten? Spindlar, silver-blabla, allt möjligt! Det är ju så att de kommer in när en del av huset ligger under marknivå. Någon nära mig skulle bränna ihjäl en snigel häromdagen, NEJ! Men häll salt på den så plågas den ihjäl! Mycket bättre. Eller stoppa kattungarna i en påse med några stenar i och släng i vattnet. Whatever

BTW. Frugan mötte en kobra i dörröppningen igår. Det gick bra men jisses, hej hej…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja när det finns en stor ringlande Kobra så är det oerhört bra om det också finns en liten mus i huset.

En snigel i salt? Det låter som en delikatess tillsammans med en flaska Teuqila...

RECEPT: Doppa snigeln i salt under 3 minuter kasta därefter snabbt upp den på en het WOK panna i olja och fritera i 2 sek varpå man tar en pinne och kör genom kroppen och sedan äter man den hel tillsammans med ett stort glas Teuqila med en skätt citron i.

// HANSOM ...

Dags att jobba.... Spårvagnen går om 55 min. Nu dusch.

Anonym sa...

Hmm, menar du kobra...kobra, typ orm eller typ din kobra.
I första alternativet kan man tro att ni inte är hemma, i andra ...att ni VERKLIGEN ÄR HEMMA.

mr. kolumnen sa...

Min kobra vilar aldrig oavsett om jag är hemma eller hemma :-) Här var det frågan om en sådan väsande sak

Anonym sa...

Känner Ni igen när man tycker om en låt fast man f-n aldrig vet vem artisten är eller vad låttiteln heter?

Jag hittade en site där man kan sjunga låten eller nynna slingan så skickar siten upp låten (ibland flera förslag) med filer som kan spelas upp...

Därefter är det bara att ladda ned LIMEWIRE för att hämta låten utan kostnad.

http://www.midomi.com/

// HANSOM ...

Växthuset sa...

Ciao kompis!
Nu är huset i stort sätt färdigt, skall bli kul att visa det för dig och J. Tänk vilken schysst Jul det kan bli.
Saknar er.
L

Anonym sa...

Ja det skall bli mycket skönt att fira jul tillsammans detta året. Jag tar med mig cirka 4-5 vänner som inte fått fira jul på över 12 år eftersom de alla sitter tillsammans nere på centralen i potatissäckar till kläder. DETTA ÅRET ÄR DET UPP TILL OSS ALLA ATT VARA ÖDMJUKA MOT ALLA VÅRA FATTIGA OCH UTSLAGNA I VÅRT SAMHÄLLE SOM I PROGRAMMET MED POJKEN SOM DELAR UT JULKLAPPAR TILL DE MINDRE VÄLBESTÄLLDA SOM INTE HAR MAT FÖR DAGEN VILKET SKÄNKER GLÄDJE...

Låt oss samlas och hjälpa till.

Jag tar med mig ANKA, CHAMPAGNE, RYSK KAVIAR OCH KEBABKÖTT TILL ALLA DE SOM INTE GILLAR ATT KÄKA GRIS....

Deal ?

// HANSOM ...