måndag, januari 26, 2009

Oväntad gäst

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Jag hade en oväntad gäst här! Denna lilla krabat tog sig in genom det enda fönstret som var öppet ca 5 cm. Fågeln hade varit här innan och nyfiket tittat in genom fönstret och sedan bara flugit iväg. I morse var den alltså inne.

Den försökte att ta sig ut genom de stängda rutorna utan större resultat. Men den var inte rädd. Jag kunde gå fram och klappa den och öppnade därefter fönstret på vid gavel. Fågeln satt länge och stirrade på mig som om den försökte fatta vad jag var för en dåre innan den tog ett skutt ut och flög iväg

2 kommentarer:

ehja sa...

"Fågeln satt länge och stirrade på mig som om den försökte fatta vad jag var för en dåre"

Du har den effekten på de flesta. :)

mr. kolumnen sa...

+ en massa andra effekter, vilket omvänt inte stavar har :-)