fredag, januari 02, 2009

Äntligen är alla helger slut

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Äntligen är alla helger slut, ja utom den lilla som kommer som ingen bryr sig om, som ingen ens vet vad det är, trettondag jul. Jesus, skona mig!

Det känns tomt. Som om luften gått ur mig. Minst 15 000 har det kostat i denna omgång av jul. Jusus vad du kostar! Nu när allt är över tycker jag som vanligt, till vilken nytta. 15 000 = 2 st ordinarie biljetter till Thailand med en fri ombokning.

Jag längtar till Thailand. Värme och tid som man disponerar själv. Ingen fru, ingen dotter, tid att vara själv, eller VÄLJA att inte vara själv. Att vara en ashole (som ju många påpekar på Kolumnen) eller bara vara, sova hur länge man vill, bada i det varma havet, äta vad man vill, lägga sig när man vill och med….

Utsikten från mitt fönster

Jag har varit med om motsatsen och många ofrivilliga nyårsaftnar har det blivit genom åren, många år som jag förträngt. Tittar man tillbaka på Kolumnen (som för övrigt snart fyller 10 år, ja jag vet allt är inte ute, snart) så är det inte lite sorgligt.

Nåja, nu är alla hysteriska helger över och det är dags att ta tag i det verkliga livet. Jag gör det bäst med quality-time för mig själv. Nya planer måste smidas och förverkligas!

Inga kommentarer: