lördag, december 20, 2008

På riktigt

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Min mamma får jämt brev. Riktiga brev. Någon har suttit och skrivit med papper och penna, satt på ett frimärke och skickat iväg från en riktig brevlåda,

Jag har en hel låda full av brev från förr. Mest kärleksbrev och kärleksbekymmer som jag har sparat. Det är papper som du kan ta i. Det är handstil, det är speciella kuvert. Det är personligt, det känns viktigt!

Idag ramlar det ner ett antal SMS och mail om dagen. Jag har sparat 4111 mail och datorn fullkomligt svämmar över av ”viktiga” dokument. Digitalbilder, video, word…

Och medan mor min får riktiga brev från riktiga vänner har jag idag (igår) iaf fått EN riktig julhälsning, adresserad till ”Familjen Wojtek Wybraniec”, Tack vännen, det kändes ”på riktigt”.

1 kommentar: