tisdag, november 06, 2007

Placeringar på Google och övriga placeringar

Mitt lilla experiment med videoblogg kostar mig placeringar på Google. I och med att sökmotorerna inte har några skrivna ord att söka på tappar jag oerhört.
Kontentan är alltså att man måste blanda, både skriva och ha videosnuttar. Fast som jag ju sagt innan är jag ingen TV-person, eller rättare sagt, jag kan nog med lite ansträngning få till det riktigt bra kvalitetsmässigt men det förutsätter tekniskt sett en vettig bakgrund, ljus, ljuddämpning och sist men absolut inte minst, ett manus! Jag har kört oklippt och utan manus. Man stakar sig då och får inte fram något vettigt budskap. Så de som jobbar med detta har lärt sig och jag lär mig också. Kanske kommer jag att försöka att förbättra allt om jag har tid och lust. Det är onekligen en ny erfarenhet och en rolig sådan.

I övrigt läste jag om den här tjejen idag (dagens foto) och höll på att garva ihjäl mig. Kan det verkligen vara möjligt att få 200 orgasmer om dagen. Om man förutsätter att on sover 8 timmar om dagen skulle hon få en orgasm var 4,8 minut. Jag tror att jag skall skriva till henne och bjuda in till en placering i ”Team Wybraniec”. Join the club!

Förresten är hon då en sexmissbrukare eller är det bara en sjukdom och det är synd om henne??

4 kommentarer:

ehja sa...

Såg en kvinna från England på tv.
Jag tror att hon hade upp mot 10 barn och var tillsammans med en yngre man. Hon led av samma åkomma.
När hon och hennes kille berättade om sitt liv lät det påfrestande med alla dessa orgasmer i tid och otid.
Är det sant och riktigt så tycker jag nog synd om dem som lider av detta.
Allt är kul och bra i lagom dos.

mr. kolumnen sa...

Jag undrar om hon måste ha en blöja på sig, det måste bli ganska sunkigt innanför trosan på en dag, eller har hon sådana ”trosskydd”, det måste kosta det, ett paket om dagen, men hon kanske är sponsrad, hmmm…

Anonym sa...

He he...läste oxå det om henne...tror att det är en pressanka. Hoppas det i alla fall - verkar för jobbigt.

När det gäller video blogg...fortsätt med det. I like. Skit i tittarsiffror. Jag läser alltid;-) Kvalitet och nydanande måste få vinna över kvantitet.

Snart kommer var och varannan bloggare ha yout inslag...men du är tidig...

ehja sa...

Nja... jag håller inte riktigt med Stina.
Alla har ju sina anledningar till att blogga. I de allra flesta fall vill ju bloggaren få ut ett budskap eller få utlopp för sin kreativitet.
I detta fallet, tror jag, har bloggaren behov av båda delar.
I mitt fall har jag inget budskap, men jag älskar att skriva. Folk säger att jag är ganska duktig på det. Detsamma gäller W. Han kan få till det riktigt bra.
Jag har lättare att uttrycka mig i skrift än i tal.
W är faktiskt en bra talare och man brukar lyssna när han talar. Men... jag tycker inte att de filmer han hittills lagt ut har sagt mig så mycket.
Däremot ger han en tydligare bild av sig själv. Man ser personen bakom tangenterna. Vilket gör att sidan får en mer personlig prägel.
Han får dessutom utlopp för sin kreativitet. Han vågar testa och prova. Han visar att han, trots att han är så gammal (hehe), fortfarande är vetgirig och läraktig. Det är kul. Men jag tycker nog att han, för att man som läsare ska få ut maximalt, ska varva text och video.
Mitt förslag till honom är att fortsätta filma sig i badrummet. Ju mer naket, desto bättre respons!