fredag, november 30, 2007

Det fria ordet eller inbördes beundran


Om man väljer att göra sig offentlig genom att skaffa en blogg får man också räkna med att människor inte alltid stryker en medhårs. Man får helt enkelt räkna med att stå till svars för sina åsikter och man kommer definitivt få alla möjliga kommentarer. Det är sedan upp till bloggägaren att agera demokratiskt eller vara en diktator för att förhöja sitt ego eller likt i gamla öststaterna föra en oemotsagd propaganda

En blogg är en plats för det fria ordet och inte en plats för inbördes beundran!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kan han då inte acceptera att hon är från en annna kultur och bakgrund ? Varför skulle hon vara den som är tvungen att ändra på sig och anpassa sig efter honom ? Och vad var det nödvändiga med ditt förra inlägg ? Inget annat för dig än att klanka ner och förstöra unga tjejers självkänsla ?

mr. kolumnen sa...

Om du är läskunnig (jag hoppas att de har lärt er det i skolan) kan du ju läsa min sista kommentar från 2007-11-29. Annars kan du lyssna på inlägget igen så har du svaret.

(Jisses, undrar vad som har hänt med skolan idag, vad gör man i samhällskunskapen, lär man inte ut något om demokratins spelregler? Lite retorik vore på sin plats också, det var obligatoriskt redan på de gamla Grekernas tid)

ehja sa...

Vem har bestämt att en blogg inte ska vara en plats för inbördes beundran? En blogg är väl vad varje enskild bloggägare vill ha och gör den till? Ja, så länge man inte går mot några skrivna regler förstås. Men det står väl ingenstans att man, som bloggägare, inte får cencurera bort kränkande och elaka kommentarer?

mr. kolumnen sa...

Vi vet alla att du ocksa ar en mastare pa censur av obekvama kommentarer

Anonym sa...

Asså ursäkta mitt språk men du måste fan vara den sjukaste människan jag upplevt. Dra åt helvette fy fan för människor som dig som tror att dina ord är lag fy fan!

mr. kolumnen sa...

Jag skall överväga saken Måns, återkommer när jag fattat mitt beslut

Anonym sa...

Jag anser personligen att bloggens ägare numera håller en mycket hög standard i de reportage som görs.

Innehåller är dels intressant ur många flera olika perspektiv, men dels är det också intressant att få ta del av vardagen på andra sidan jordklotet.

Mycket bra !

// Judge

Anonym sa...

Jag håller med Judge. Min enda invändning är att inläggen är alltför få och alltför korta.

Hatkommentarerna håller också som vanligt en hög och jämn underhållningsnivå.