tisdag, december 21, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 7

Tisdag den 21 december kl 10.30

Jag saknar Theresia! Pratade med henne en bra stund igar, tills det brot pa telefonen nar kortet tog slut, alltsa en si sa dar 40 minuter. Jag var ute igar med Roger. Lamnade honom pa krogen, inget bra drag utav mig. Jag blev sa jakla hemsjuk. …nskade sa att jag vore hemma, och bara sket i allt, tankte att han far sitta dar och sitta. Orkade inte hora om nagra mer Thailanskor eller mera skryt. Han ar visserligen en ganska trevlig person men ibland blir han bara for mycket.

Som sagt, pratade med Theresia men jag antar att jag ar dar igen, "paig", fragade om inte jag kunde fa hennes telefonnummer till nallen men hon menade att jag forsoker att tvinga fram saker, ville alltsa inte ge mig det. Hon ar lite forsiktig med mig nu, vagar val inte. Jag maste lata saker och ting bero lite mera, men a andra sidan, hade jag bara latit saker bero sa hade vi ju aldrig traffats igen. Ibland maste man vara lite pastridig for att det skall handa saker. Gud vad jag onskar att hon vore har med mig. Hoppas att hon ringer lite senare idag.

Ake har inte ringt i alla fall, trots att jag faxat over mitt nummer till hoom, inte mina foraldrar heller och inte nagon fran Fritidsresor trots loften Jag vet inte langre vad som kommer att handa infor jul. Har brant ivag en massa pengar de har tva dagarna till ingen nytta.

Jag maste ta det lite lungt med det har med Theresia, inte stressa fram saker. …verhuvudtaget kan man ju undra vad detta med att gora mitt liv offentligt pa detta satt skall vara bra till, om inte jag bara biter mig sjalv i svansen. Vem skulle vara intresserad av vad jag skriver och haller pa med har? Och Theresia kommer val bara att dra oronen at sig ytterligare av detta kan jag tro. Det varsta ar att jag betedde mig sa fran forsta borjan for hade jag inte gjort det da kanske jag inte hade suttit har sjalv idag utan i sallskap med en fin tjej, d v s Theresia. Jag ar sa korkad ibland. Killen som hon bodde med har ju faktiskt flyttat nu, aven om det tog tid. Jag kanske inte later henne att fa den tid som hon behover, alla kanske inte ar sa forbaskat hetlevrade som jag.

Na, nu gar jag och ater.


Kl 21.55 pa hotellet

Jag har varit tvungen att ga till doktorn idag. Mitt hjarta hotade namligen att hoppa ut av sig sjalv.. Fick en enorm hjartklappning och svettnngar, det var inte roligt. Stressreaktion av nagot slag. Fick lite piller och nu mar jag mycket battre. Idag skall jag inte ut nagonstans utan det blir till att forsoka att sova tidigt. Helst skulle jag nastan gora det pa en gang.

Fick tag pa mina foraldrar idag till slut. De har varit oroliga for att jag inte har hort av mig. men jag har ju forsokt vekligen och det ar de dar japparna pa Fritidsresor som ar sa slappa sa det liknar ingenting, bedrovligt. Nu orkar jag ite att skriva sa mycket mera idag. Skall forsoka att lasa ut proparna idag.

Pratade nyss med Theresia som idag slutade jobbet. Hon lat glad och jag tror inte att hon var speciellt sur for att jag tjatade sa igar mitt i natten. Jag far lata det vara lite sa loser val det sig antar jag. Hon har verkligen en behaglig rost ocksa, jag menar att man ju hort riktigt hemska exempel. Hon stod i duschen nar jag ringde. Hmm, dar hade jag ocksa velat vara. Puss pa dig Theresia. Jag hoppas att det blir vi igen och jag ar dig togen trots ganska uppenbara inviter.

Inga kommentarer: