söndag, mars 07, 2010

Yttrandefrihet, kommentarfunktionen på Kolumnen stängs av!


Jag har idag beslutat att gå emot en av mina viktigaste principer. Yttrandefriheten. Kommentarfunktionen på Kolumnen stängs av. Jag skulle istället kunna ställa in den så att jag väljer vilka kommentarer jag släpper igenom men skulle då hamna i en roll av en censor och det vill jag absolut inte.

Anledningen till detta är den senaste tidens utveckling där ett fåtal ungdomar + en människa med egna stora problem ventilerat sin frustration här i ordalag som knappast är relevanta och utgör dessutom förtal som förmodligen faller under allmänt åtal.

Tills vidare får ni maila på: kolumnen@gmail.com

Det är beklagansvärt men nödvändigt beslut och jag har även beslutat att ställa de ansvariga till svars och en utredning kommer att inledas.

_______________________________________

PS. Jag har fått rådet att ge dem som skrivit en massa dumheter en chans att ge sig till känna själva och be om ursäkt för att slippa utredningar, varningar och polisutredningar och ev åtal. Min dotter hade rättspatos nog att göra det självmant. Ni andra har tid till imorgon midnatt. Gör ni det inte kommer ni att åka dit

kolumnen@gmail.com

Inga kommentarer: