onsdag, april 22, 2009

Vissa har tur


Jag har en kompis som har extrem tur i spel. Han kallas för "Katten".

Han har aldrig gjort rätt för sig, aldrig velat att arbeta. En dag vann han 20 000 på en trisslott. Pengarna försvann fort som en avlöning. Någon vecka senare vann han 1 000 000 på Penninglotteriet. Knappt ett år senare var han pank igen. Men han hade VÄLDIGT MÅNGA VÄNNER under det året som han var rik.

För inte så länge sedan träffade jag honom på stan. Då hade han vunnit ytterligare miljoner. Denna gång investerade han i en liten gård

Jag trodde också att jag var av samma skrot. För 25 år sedan fick jag tillsammans med två andra ett rejält stipendium. Jag spelade för det på Åby och levde gott hela sommaren. Ja dvs ända till det gick käpprätt åt skogen. Behöver jag tillägga att jag hade svårt att förklara för de övriga stipendietagarna var pengarna tagit vägen?

Inga kommentarer: