fredag, juni 06, 2008

Spörsmål i Sverige

Det är Sveriges nationaldag idag och jag känner de patriotiska känslorna i hela kroppen. Eller är det snarare så att vi borde fira doughnuts day precis som i USA idag? För nog är det så att vi snarare skall jämföras med pösiga munkar.


Något som förvånar min Thai fru är just flathet inför idiotlagar.
-Jasså är det lag på hjälm på cyklar? Men det är det väl ingen som bryr sig om, eller?
- Jodå det är det, varpå jag drar en lång harang om hur farligt det kan vara att cykla
Hon ser väldigt lång ut i ansiktet, menar han verkligen allvar? Ännu längre i ansiktet blev hon när vi satt och käkade korv på en parkbänk och hon frågar
- Ska du ha en öl till detta?
- Nej, man får inte dricka öl offentligt i Sverige.
- Skojar du med mig, bryr sig folk verkligen om det?
- Ja
Otaliga äro exemplen som man skulle kunna dra, men nog om det.

Datorn är åter fixad. Det tog 2 heldagar. 0% dataförluster. Jag lyckades att fixa disken som viruset tog bort partitionen på och som därmed var oläsbar. Måste medge att jag är lite stolt. Fast gud vad mycket pillande det var!

I övrigt köpte jag för en vecka sedan en extratelefon. Jag var ute på nätet och kollade efter något väldigt basic. Jag hittade denna telefon. Motorola, avsedd för den Indiska marknaden och säljs inte i butik. Bara samtal, SMS och telefonbok. Den sades också ha en extremt låg batteriförbrukning. Jodå, en vecka efter första laddningen fungerar den fortfarande. Pris 175 kr. Japp, 175 kr för en ny mobil. Det ni! 9 millimeter nätt liten sak.

Fast nu ska vi ut och dricka öl, dock inte på en parkbänk. Tjingeling.

Inga kommentarer: