söndag, juli 02, 2006

Moral

Jag försöker att vara en god människa. Vill inte slå mig för bröstet men bara tala om vad jag gör som jag tycker är viktigt i samvetets namn.

Mestadels handlar det mesta i våra liv om pengar (samt relationer)

* Jag skänker ibland pengar till vänner som har det svårt. (Många har de blivit genom åren)
* Jag skänker pengar varje dag till en stackars krympling som städar stranden här i Patong och inte får lön
* Jag skänker pengar till prostituerade (utan att ha sex med dem)
* Jag skänker pengar till fruktförsäljare på stranden
* Jag skänker pengar till min flickvän och blivande fru
* Jag skänker pengar till ”Faktum”-försäljarna när jag är i Sverige (även om jag tycker att hela idén med ”Faktum” är fel eftersom om ägarna verkligen ville göra något skulle en del av vinsten avsättas till att lösa själva problemet med hemlöshet, men det är ett annat kapitel)
* Jag skänkte pengar vid Tsunamikatastrofen

* Jag skänker pengar till alla som har det svårt i den mån jag kan

Vad gör du, kära läsare?

PS. Jag vill i det sammanhanget uttrycka min avsky för alla sk hjälporganisationer som bara blåser människor. Inte mycket bättre med alla andra ”seriösa” som har ”omkostnader” på närmare 70%

Inga kommentarer: