onsdag, juli 04, 2001

Skottlossning på Näset

Jag var på en badstrand med min dotter. Det var varmt och jag slöade och gassade i solen. Plötsligt hördes det skott. Till att börja med trodde jag att det var ungar som lekte. Sedan kom paniken. Folk flydde hals över huvud. Någon sköt skarpt. Min dotter var borta och jag såg henne inte. Jag har sällan känt en sådan vanmakt och rädsla. Det var som att förflytta sig till värsta kriget någonstans på Västbanken.

Direkt efter händelsen skrev jag:

Sittandes efter skottlossning undrar jag vad som står på i detta land? Skottlossning! På en badstrand!

Uppenbarligen var det ett svartsjukedrama men vad f-n är det som händer? Jag är chockad och skakad. Med min dotter har jag idag haft en vad jag trodde skulle bli en skön dag. Men det blev en dag som avslutades med helikopterjakt. Vägar spärrades av. Vad händer? Jag överhörde en konversation. Någon var svartsjuk och killarna bråkade som f-n. Sen gick tydligen vederbörande hem och hämtade en puffra! Mitt ibland alla människor ställer sig denna idiot och skjuter!!


När vi sedan är på väg hem i bussen blir vi stannade i en vägspärr och polis kommer ombord med dragna vapen. Är detta Sverige 2001?

Av vad jag kunde se var de inblandade rena rama skitungar. Sådana som inte ens hade fått tillräckligt med fjun för att få köra moped. I media kallas de idag för "rivaliserande gäng". Nå det var inte vad jag hörde av de som kände vederbörande. Det hela handlade om svartsjuka.

Och polisens insats sedan. Det tog dem närmare 20 minuter att komma till platsen. Noll koll. Det utbryter skottlossning på en badstrand full med barnfamiljer och det tar polisen 20 minuter att komma. Skandal! Nu fick de tydligen fatt i dårarna men det är enbart tack vare att de tydligen var kända. T o m jag vet ju vilka dessa var eftersom jag pratade med några människor efter händelsen. "Iddes bror" bråkade om någon "Anna". Så om dessa poliser slår sig för bröstet nu och verkligen har fått tag i gärningsmännen är det knappast p g a sin insats. Vilken idiot som helst hade fått reda på vem denna man som sköt var. Min dotter åsåg det hela. En rödhårig skitunge med blåa kläder sa hon, och han sköt så att ena armen började att blöda och bröstet gick sönder.

Hon, min 6-åriga dotter, i ett skottdrama på Näset. Året är 2001. Vad kommer hon att få med sig av denna händelse? Fy fan!!!


Läs mer på:

Expressen
Aftonbladet
GP
DN

Inga kommentarer: